top of page

Intervjuu: Maarja Mets, Läänemere veebiviktoriin

Updated: May 27, 2020

Eelmise aasta sügistalvel (1.novembrist 20.detsembrini) oli kõikidel Eesti koolidel jm õppeasutustel võimalik osaleda rahvusvahelisel Läänemere veebiviktoriinil (rohkem selle viktoriini kohta leiad siit).

Tartu loodusmajast võttis viktoriinist osa mitmeid õpilasi, kellest parima tulemuse saavutas loodus- ja keskkonnauuringute huviringi õpilane Maarja Mets, kes saavutas Eesti arvestuses 7. koha ja kaheksa Läänemerd ümbritseva riigi arvestuses 10.koha (1172 osalejat). Auhinnana on Maarjal võimalik osaleda 25.-29.augustil toimuval purjeretkel Soome.

1. Kui kaua oled käinud loodusmajas huviringides?

Hakkasin Tartu loodusmaja huviringides käima kaks aastat tagasi.


2. Kuidas siia jõudsid?

Kaheksanda klassi lõpus hakkasin rohkem mõtlema sellele, mis on ikkagi see, mis mind päriselt huvitab ning millega tulevikus tegeleda tahan. Suve lõpuks jõudsin järeldusele, et mind huvitavad kõige enam keemia, bioloogia ja keskkonnaga seotud teemad. Kui ma asusin internetist huviringide kohta infot otsima, jõudsin üsna ruttu Tartu loodusmajani. Alguses ei tundnud ma siit kedagi ja see oli mu jaoks isegi väike eneseületus, et üksi siia huviringidesse tulla. Minu esimene valik oli loodus- ja keskkonnauuringute huviring, sealt jõudsin hiljem matkaringi ning nüüd olen jälle tagasi keskkonnauuringute juures.


3. Mis sind looduse ja keskkonna juures kõige rohkem huvitab?

Kõige enam huvitab mind üldpilt, looduse kooskõla ja see, kuidas erinevad protsessid looduses omavahel seotud on. Minu jaoks on väga huvitav teada saada, mis on nende tekkimise põhjused ja tagajärjed.


4. Kas planeerid peale gümnaasiumi lõppu oma teadmisi täiendada keskkonnaalaselt mõnes kõrgkoolis?

Õpin gümnaasiumis hetkel loodussuunas ning usun, et see ning samuti loodusmaja annavad mulle head väljavaated ka ülikoolis loodusteaduste või meditsiini õppimiseks. Päris kindlat eelistust mul veel välja kujunenud ei ole.


5. Kui jah, siis millisele valdkonnale sooviksid kõige rohkem keskenduda?

Ma pole sellele veel eriti palju mõelnud… põnevaid valdkondi mitu ja kuna ma lõpetan sel õppeaastal alles 10. klassi, siis on mul veel kaks aastat mõtlemisaega.


6. Kuna saavutasid rahvusvahelisel Läänemere viktoriinil nii hea tulemuse, kas vesi kui uurimisobjekt on sulle südamelähedane?

Tegelikult pole ma veega seotud teemasid veel eriti palju uurinud, kuid see pakub mulle kindlasti huvi. Vesi tegi ju Maal elu tekkimise võimalikuks ning puhas vesi on ka elu püsimise eelduseks.

7. Milline osa vee uurimise juures sulle kõige rohkem põnevust pakub?

Siiani on mulle kõige põnevam olnud vee-elustik.


8. Kuidas viktoriiniks valmistusid?

Tegime viktoriini üheskoos loodusmajas, ringitunni raames. Ma ei teadnud selle toimumisest ette ning seega võib öelda, et kuidagi eriliselt ma selleks ei valmistunudki. Lülitasin lihtsalt arvuti tööle ja asusin küsimustele vastama. Kooliaasta alguses pidime bioloogia tunni raames rühmatööna Läänemerd põhjalikumalt uurima ja kaaslastele ettekande koostama. Selle võib siiski väikeseks ettevalmistuseks lugeda.


9. Mis oli selle aastase viktoriini juures kõige keerulisem? Mis lihtne?

Kõige raskemad olid minu jaoks küsimused veeasukate kohta ja viktoriinis olid ka mõned ingliskeelsed sõnad, mida ma ei teadnud. Viktoriini lahendades sain need aga selgeks. Kõige lihtsam küsimus oli riikide elektrienergia tootmise kohta ning erinevate graafikute seast tuli üles leida Soome oma. Sellele küsimusele teadsin päris kindlalt vastust.


10. Kas soovitaksid ka teistel õpilastel viktoriinist osa võtta? Miks?

Kindlasti soovitan! Viktoriini lahendamine oli väga põnev ning sain küsimustele vastates palju uut ja huvitavat kõrva taha pandud. Alati tasub proovida ja võib isegi juhtuda, et läheb väga hästi. 😊

Recent Posts

See All
bottom of page